CoverGlobal tavoittaa kansainväliset asiakkaat autenttisilla sisällöillä

Globaalin asiakaskunnan tavoittamiseksi tarvitaan kansainvälisiä markkinointikeinoja. Tähän tarpeeseen loimme CoverGlobalin kanssa autenttisen videon, jossa päästimme ulkomailla sijaitsevat asiakkaat ääneen.

Asiakaskertomus

CoverGlobal on kotimainen kuuden hengen perheyritys, joka toimittaa asiakkailleen korkealaatuisia parvekelasi- ja terassilasiratkaisuja. Pienestä koostaan huolimatta CoverGlobal on onnistunut kehittämään menestyksekästä liiketoimintaa maailmanlaajuisesti, ja yrityksen asiakkaita löytyy tätä nykyä muun muassa Euroopasta, Amerikasta, Kanadasta sekä Aasiasta.

“Olemme tunnistaneet selkeän haasteen markkinoinnissa, kun potentiaaliset asiakkaamme sijaitsevat ulkomailla eikä meillä pienenä perheyrityksenä ole resursseja toteuttaa suuria markkinointikampanjoita. Videot ovat hyvä markkinointikeino, sillä voimme jakaa niitä helposti nettisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.'' toteaa yhtiön toimitusjohtaja Emmi Kyparissakos.

Alkuskenaario

Joustava palvelukonsepti mahdollistaa videotuotannon siellä, missä asiakkaat ovat

Yhteistyössä Refedon kanssa CoverGlobal toteutti persoonallisen asiakaskokemusvideon, joka kuvattiin asiakkaan luona Alankomaissa. Videon tavoitteena oli havainnollistaa katsojille, millaisia asiakkaita CoverGlobalilla on maailmalla ja kuinka yritys voi asiakkaitaan auttaa. Hyvin suunnitellun ja joustavan konseptin ansiosta videotuotanto sujui näppärästi myös ulkomailla, mikä on kansainväliselle yhtiölle ensiarvoisen tärkeää.

Kansainvälisellä videotuotannolla tähdätään liiketoiminnan globaalin kasvuun

“Meille hyvin tyypillisiä ovat pitkäaikaiset asiakassuhteet - etsimme asiakkaissa enemmän laatua, kuin määrää. Videot ovat hyvä keino viestiä asiakkaille siitä, miten toimimme ja millaista palvelua meiltä saa. Olemme aiemmin tehneet vain asiakastyytyväisyyskyselyitä, koska itsenäinen videotuotanto ulkomailla tuntui haastavalta. Refedon kanssa asiakaskokemusvideon tuottaminen sujui kuitenkin helposti, sillä he hoitivat kaiken meidän puolestamme”, Emmi kertoo.

Tulokset

Emmin mukaan yhteistyö sujui kokonaisuudessaan ammattimaisesti ja lopputuloksesta saatiin tyylikkään autenttinen. Informatiivinen, mutta sopivan lyhyt video tukee yhtiön kansainvälistä markkinointia ja toimii tehokkaana myyntityökaluna; asiakaskokemukset herättävät luottamusta katsojissa ja auttavat rakentamaan pitkäaikaisia asiakassuhteita. Refedon osaavan tuotantotiimin ansiosta video saatiin valmiiksi sovitussa aikataulussa samalla, kun CoverGlobal keskittyi oman liiketoimintansa pyörittämiseen.